Hva er leveringstiden din?

Vår leveringstid variere og baserer seg på behandlingstiden på produktet før det kommer inn på vårt varehus, pluss leveringstid.


Behandlingstid:


Produkter som er markert som ‘rask levering’ eller  'på lager' vil bli klart til å leveres innen 24 timer fra mandag til lørdag. Men ta i betraktning at alle ordre på briller på resept vil ta en ekstra 3 til 7 arbeidsdager å behandle avhengig av resept type og brilleglass nyanser.


For varer som ikke er på lager, vil det ta mellom 5 til 11 arbeidsdager, 11 til 15 arbeidsdager eller 3 til 4 uker, alt avhengig av tilgjengelighet på produktet og innkjøps tid fra våre autoriserte leverandører.


Som nevnt tidligere trenger vi ekstra 3 til 7 arbeidsdager for å behandle brilleglass på resept.


Innkjøps tiden er oppgitt på produktsiden (se nedenfor):




Hvis varen er på lageret vil den være markert med ‘’på lager’’ eller ha et symbol med et fly:






Vennligst merk at ved begrenset tilgjengelighet, kan det forekomme forsinkelser på noen modeller som ikke er på lager. I dette tilfelle vil gi deg beskjed umiddelbart via e-post og gi deg alternative valg.

Så fort varen lander på vårt varehus, vil det bli sendt til deg i løpet av 24 timer. 


Leveringstid: 


Vi har flere leverings destinasjoner over hele verden, inkludert Italia, Hong Kong, Australia og USA. Vi vil sende ut din ordre fra en av disse destinasjonene avhengig av hvor varen originalt kommer fra. Vårt mål er å få varene til deg så raskt og effektivt som mulig! 


Leveringstiden kommer i tillegg til innkjøps tiden og starter fra datoen vi sender din ordre. Så fort vi sender ut din vare, vil du få en e-post med sporingsinformasjon.  

Internasjonale leveringer tar normalt sett samme tid som nasjonale leveringer. 


Normal levering:


Leverings tiden tar normalt sett 5-10 arbeidsdager. For eksterne adresser kan det ta en ekstra uke å levere produktet alt avhengig av destinasjon og nødvendig transport metode. 

Express levering:


Express levering er tilgjengelig for utvalgte produkter til en ekstra kostnad. Hvis det er tilgjengelig vil du se valget ved betaling sammen med detaljer om frakt gebyr og forventet leveringstid.  
Unntak: Vennligst merk at for Seychelles og Brasil vil den normale leveringstiden være 15 - 30 arbeidsdager. 

Budfirma som vi bruker:

Standard levering: Sprintpack, Aramex, Royalmail, RPX, USPS, DHL


Express levering: DHL Express, FedEx, UPS, Aramex, RPX


Kan jeg be om et spesifikt budfirma til å levere mine ordre?


På grunn av logistikk kan vi ikke love et valg av budfirma. Men vi oppmuntrer til å dele dine bekymringer med oss slik at vi kan tilby den beste servicen og gi deg en løsning.


Kan varene bli levert til en PO Box/APO/FPO address?


Vi sender til alle gyldige PO Boxes and militær adresser gjennom lokalt budfirma. Men vi anbefaler å bruke en fysisk adresse som leverings destinasjon for å sikre en trygg levering med bruk av express budfirma. Merk at gjennom pandemien har mange lokale postkontorer blitt suspendert.


Avbestilling under forsendelse:


Hvis du bestemmer deg for å kansellere din ordre eller ønsker å trekke tilbake en vare, må du vite at prosessen kan ta 2 til 3 uker og vi ber vennligst om å være tålmodig. Merk at tilbakekalling ikke kan være mulig om varen allerede er på vei, og da må vi vente på at varen skal bli sendt tilbake til oss. I dette tilfellet kan du avvise pakken ved levering.


Merk at vi normalt sett ikke refunderer frakt gebyr, da vi blir belastet med tilleggs frakt gebyr. 


Pakke ikke mottatt:


Hvis du har fått beskjed om at pakken er levert, men ikke mottatt den, og det ikke er noe sporing oppdateringer de neste 72 timer. Sjekk først om den kan ha blitt levert til naboen. Hvis du fortsatt ikke har funnet pakken, ta kontakt med oss, så vi kan starte en etterforskning hos budfirmaet.


Vennligst merk at vi kan etterspør tilleggs skjemaer og dokumenter når du erklærer at en vare ikke er blitt levert. 


Tollavgifter:


Hvis det kommer importavgifter, kan du være trygg på at vi vil dekke disse kostnadene. Du kan finne mer informasjon om fremgangsmåten her i vår FAQ.


Unntak: Dessverre refunderer vi ikke Brasilianske toll avgifter og skatter. På grunn av Brasiliansk handels bestemmelser, er alle kunder i Brasil ansvarlig for alle tollavgifter og skatter som måtte forekomme. 

Du kan laste ned din faktura med ordre ID, sporingsnummer og e-postadresse i tilfelle det er pålagt av toll her: www.smartbuyglasses.no/invoice


Merk at hvert land har deres egen importpolitikk. Lokale tollere vil noen ganger gjøre tilfeldig sjekk som krever personlige dokumenter som en del av avklarings prosessen. 


Ordresporing:


Du kan følge status på din ordre på vår sporingsside her: www.smartbuyglasses.no/order